czwartek, 23 stycznia 2014

Własna firma i unijna pomoc.

                                      
                      Projekt pt. Własna firma po 50 roku życia.

Przechodząc w październiku 2012 r. ulicą Chopena zobaczyłam plakat informujący o nowym unijnym projekcie "Własna firma po 50 roku życia" współfinansowanym ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Celem głównym projektu było aktywne wspieranie samozatrudnienia prowadzące do utworzenia w Słupsku 30 mikroprzedsiębiorstw- 17 prowadzonych przez kobiety, w tym przez 6 kobiet niepełnosprawnych i 13 prowadzonych przez mężczyzn, w tym 5 niepełnosprawnych oraz zapewnienie nowo zarejestrowanym przedsiębiorcom pomocy w wykorzystaniu dostępnych instrumentów wsparcia.
Projekt skierowany był do mieszkańców miasta Słupska, którzy ukończyli 50, a nie ukończyli 65 roku życia i zamierzających rozpocząć własną działalność gospodarczą. Do projektu mogły przystąpić osoby: posiadające miejsce zamieszkania w Słupsku, zarejestrowane jako bezrobotne, pozostające bez zatrudnienia, emeryci, renciści. Osoby, które nie posiadały zarejestrowanej działalności gospodarczej w okresie 12 miesięcy poprzedzających dzień przystąpienia do projektu.
Zgłosiłam swoją chęć do uczestnictwa w projekcie, wiedziałam że zostanie wyłoniona grupa 40 osób ( 23 kobiety i 17 mężczyzn), w tym 14 osób (8 kobiet i 6 mężczyzn) z orzeczeniem o niepełnosprawności. Wyłoniona grupa weźmie udział w spotkaniach z doradcą zawodowym oraz w cyklu szkoleń przygotowujących do prowadzenia działalności gospodarczej. Następnie spośród uczestników w drugim etapie rekrutacji zostanie wybranych 30 Beneficjentów- 17 kobiet i 13 mężczyzn, w tym 11 osób niepełnosprawnych (6 kobiet i 5 mężczyzn), którzy otrzymają dofinansowanie na rozpoczęcie działalności gospodarczej oraz wsparcie pomostowe wypłacane przez okres 6 lub 12 miesięcy. Po ukończonych szkoleniach samodzielnie napisałam biznes plan i otrzymałam około 35 tys. zł na rozpoczęcie swojej własnej wymarzonej działalności. Otrzymałam również wsparcie pomostowe przez okres 6 miesięcy, nie otrzymam jednak dalszego wsparcia.



                                  

Za otrzymane pieniążki kupiłam wiele nieodzownych przedmiotów potrzebnych do prowadzenia tego typu działalności i postawiłam dwie niezbędne 'budowle' tzn. altanę edukacyjną i ubikację a raczej "wychodek". Kupiłam traktorek do koszenia trawy (ma on również opcję podłączania innych narzędzi ogrodniczych), rozdrabniarkę do drewna, ławy i stoły, komputer i drukarkę, plansze edukacyjne. Za pieniążki te zostały wykonane tablice informacyjne, kupione rzeźby i wiele wiele innych. Kupiony i zamontowany został mały plac zabaw dla dzieci, podłączone do altany -  woda i prąd.  
Bez pomocy unijnej nie rozpoczęła bym tej działalności jeszcze przez kilka lat a może i wcale.
Jestem bardzo zadowolona i teraz tylko czekam na wiosnę (ale nie bezczynnie). W następnym poście opiszę co się robi gdy na pozór wydawało by się że  nie ma co robić. 

17 komentarzy:

  1. Unia daje całkiem spore możliwości jeżeli chodzi o dofinansowanie do firmy. Można także liczyć na coś od naszego Państwa, czyli na dotacje z Urzędu Pracy. Zainteresujcie się tu propozycjami od https://nais.pl na ciekawy system benefitowy dla firm

    OdpowiedzUsuń
  2. Słuchajcie, jeśli firma ma kłopoty finansowe przez to że klienci nie opłacają terminowo faktur to lepiej skorzystać z efaktoringu http://nfg.pl/ niż brać dotację. To wiążę się z wieloma zobowiązaniami a lepiej nie wiązać się taką umową, bo możemy wiele na tym stracić. Lepiej stać na własnych nogach

    OdpowiedzUsuń
  3. Chciałabym serdecznie polecić firmę https://www.crowe.com/pl/services/audyt/badanie-sprawozdan-finansowych oni zajmują się badaniem i sprawdzeniem sprawozdań finansowych. Mają także w swojej ofercie usługi księgowe czy usługi prawne. Zobaczcie na stronę tam znajdziecie wszystkie informacje.

    OdpowiedzUsuń
  4. W jaki sposób reklamujecie swój produkt, firme ? Osobiscie zaintwestowałem w media społecznosciowe i jestem zadowlony. Wszystko dzięki https://tearsofjoy.pl/influencer-marketing/ .

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem bardzo ciekawa, czy można uzyskać unijną dotację na biznes online? Czy procedury otrzymywania takiej dotacji są takie same, jak w przypadku standardowych firm stacjonarnych? Będę wdzięczna za informacje, a ja wracam do czytania umowy z systemem płatności https://www.przelewy24.pl/ który będzie niezbędny w sklepie online.

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajny artykuł. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy nie miałem okazji pobierać dopłat unijnych na funkcjonowanie firmy, ale nie jest powiedziane, że tego nie zrobię. Zresztą teraz postawiłem na informatyzację i wdrażam moduł elektronicznego obiegu dokumentów https://www.connecto.pl/jak-elektroniczny-obieg-dokumentow-wplywa-na-dzialanie-firmy/ który praktycznie do zera zniwelował ilość papieru w firmie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Przy okazji polecam też sklep internetowy https://artjet.pl/. Znajdziecie tam bardzo duży wybór tuszy do różnych modeli drukarek w bardzo korzystnych cenach.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo dobry wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Akurat ja nie miałem okazji korzystać z żadnych pomocy finansowych chociaż wiem, ze istnieje taka możliwość. Teraz rozważam również założenie spółki i jak czytałem nahttps://edokumenty.info.pl/aktualnosci/porady/jak-wyglada-proces-zalozenia-spolki to w sumie nie jest to takie trudne jakby się wydawało.

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja myślę, że jeszcze śmiało w tej kwestii można polecić firmę https://taxology.co/pl/ która w profesjonalny sposób zajmuje się rozliczaniem podatku VAT w Unii Europejskiej. Na pewno będziemy musieli to robić kiedy nasza firma będzie działała na rynkach zagranicznych.

    OdpowiedzUsuń
  15. Dla mnie samo prowadzenie własnej firmy jest czymś niezwykle ważnym i muszę dodać, że również na tych elementach się teraz skupiam. Od razu chciałabym każdemu polecić świetne biuro rachunkowe http://duet-sc.pl/ gdyż taka opcja jest bardzo ważna przy własnej firmie.

    OdpowiedzUsuń
  16. Także nigdy nad takimi rzeczami się nie zastanawiałam ale dobrze jest na pewno o nich wiedzieć. Zdecydowanie chcę wam polecić bardzo fajne usługi z firmy https://archiveo.pl/ gdyż to właśnie ta firma wykonuje archiwizacje.

    OdpowiedzUsuń